syberia

WIELKA TRANSSYBERYJSKA CZĘŚĆ II                   DZIEŃ 15.  UŁANBATOR – ERLIAN – PEKIN                   Poczułem się jak w trumnie. Po raz pierwszy jechałem nogami do przodu Pomoc koleżanki Odny skończyła się tym, że dostaliśmy boczne miejsca… czytaj więcej

RELACJA ZACZERPNIĘTA Z SERWISU „PODRÓŻ ŻYCIA”                        Przede mną kolejna wyprawa życia. Tym razem w planie mam dojechanie pociągiem do Pacyfiku, przemierzając po drodze całą Syberię. Po co? Żeby mieć co wspominać na starość! Do przemierzenia mam ponad 18000 km, z czego 11000… czytaj więcej

INDIE – NEPAL

27 października 2014

SONY DSC

NAMASTE LISTY Z INDII I NEPALU       03.07.2009 r.   Witaj! Trudno jest pisać na tej hinduskiej klawiaturze, bo polskie literki są tylko podolepiane… A u nas… Dzisiaj wypadliśmy z hotelu w Delhi i pojechaliśmy na dworzec – syf dodaje klimatu – szukać „PKS-u” do Riszikesz. Stałem w… czytaj więcej

Do szkoły ruszać pora…

15 października 2014

zdjęcia45

Jeszcze nie tak dawno cieszyliśmy się letnim słońcem, które opalało nam ramiona  w różnych zakątkach świata i przy różnorakich pracach. Jeszcze nie tak dawno, nikt nie chciał myśleć o powrocie do szkoły, nikt nie myślał, że zima zbliża się dużymi albo jeszcze większymi krokami. A dziś… już miesiąc… czytaj więcej

afryka2

Wyprawa do Afryki czyli MUZUNGU WOKÓŁ JEZIORA WIKTORII CZĘŚĆ II       DO UGANDY               Ciężko było podnieść się z łóżka po czwartej rano, ale skoro bilety zakupione, to nie było wyjścia. Zjedliśmy parę kromek miejscowego chleba z przemyską nutellą i poszliśmy ciemnymi ulicami na przystanek autobusowy…. czytaj więcej

afryka1

Wyprawa do Afryki czyli MUZUNGU WOKÓŁ JEZIORA WIKTORII     Marzenia               Śniła się od zawsze i nie dawała spokoju w myślach. Opowieści i obrazki rozbudzające wyobraźnię podróżnika, to kuszenie nie do zniesienia. A przynajmniej dotąd, dokąd nie da się upustu pragnieniom pooglądania kolorów Afryki. Pytanie tylko, gdzie zacząć?… czytaj więcej

kolumbia

KOLUMBIJSKA ODMIENNOŚĆ     Część I   Witam wszystkich!             Od pięciu dni podróżuję po Kolumbii. Jako, że Azja powoli zaczęła mi się nudzić, a zawsze z zapałem wspominałam mój pobyt w Peru i Boliwii, postanowiłam dla odmiany po raz kolejny w życiu zanurzyć… czytaj więcej

rwanda

MAŁY KRAJ O WIELKICH ZBRODNIACH POWOJENNE WZGÓRZA I KOLORY ZIEMI RWANDY 24.01  – 02.02.2014                   W Polsce żegnała mnie zima. Nawet nieco dziwna bo bez większej ilości śniegu. Ledwie zabielone pola.   Od miesiąca nie świeciło mocniejsze słońce, aby dodać duchowej otuchy…. czytaj więcej

madagaskar2

Ostatnia część reportażowej podróży na czarny ląd. Lektura przenosząca na jedną z największych wysp Świata :   – Czerwony Madagaskar – Sierpień 2013 r. – Część II –     MOROMBE                           Kiedy rano wyszliśmy przed hotel w Morombe, zobaczyliśmy miasteczko rozciągnięte wzdłuż jednej ulicy… czytaj więcej

madagaskar1

Reportażowa podróż po największej wyspie Czarnego lądu –   Madagaskar – Sierpień 2013 r. –  część I.       PRZYJAZD             Księżyc prezentował się dostojnie, mimo, że był okrojony w swoich kształtach. Towarzyszył nam przez całą drogę na lotnisko do Warszawy. Był jakiś czerwony,… czytaj więcej

togo

Specjalny List do Czytelników Klubu Podróżnika Matteo od misjonarki świeckiej z Togo            Atakora, to pasmo górskie rozciągające się poprzez centralny region Togo oraz wzdłuż jego wschodniej i zachodniej granicy aż do wschodniej Ghany i północnego Beninu. I właśnie dziś chciałabym… czytaj więcej

Kolorowe Filipiny

27 stycznia 2014

filipiny

Część I   Witam! Pomysł na Filipiny powstał już wiele miesięcy temu, bilety samolotowe zostały zakupione w sierpniu i zaczęło się odliczanie. W październiku miało miejsce trzęsienie ziemi na Bohol, wyspie tuż koło tej, do której leciałyśmy, natomiast na dobę przed naszą podróżą w Filipiny uderzyła Yolanda. Dzień wylotu to… czytaj więcej

GruzjaPG

Relacja dzień po dniu z wyprawy do Gruzji zorganizowanej przez biuro Matteo Travel CZAR GRUZJI wyprawa w dniach 7 – 13 października 2013 r.   Grupa liczyła 12 osób plus pilot.   Dzień 1  Niedziela 7 października 2013   Przejazd na trasie Kutaisi – Tbilisi   Z lotniska im. Fryderyka… czytaj więcej

Prosto z Saude w Togo

8 grudnia 2013

togo saude

Afryka moim sercem pisana…   Witam wszystkich serdecznie z Saoudé, kraju, gdzie marzenia się spełniają, czas stoi w miejscu, życie toczy się na ulicach lub przed domami a ludzie patrząc prosto w oczy sprawiają, ze chciałoby się tu zostać i zostać i zostać… Może zacznę od początku… W tamten sierpniowy… czytaj więcej

Wspomnienia z Gruzji

22 sierpnia 2013

GruzjaMC

Gruzja wraz ze swoim niezwykłym urokiem oraz wielką, gościnnością płynącą od ludzi, zachęca obcokrajowców do częstych odwiedzin. W rzeczywistości i tak jest,  ten kaukaski kraj staje się bardziej turystycznym miejscem , przyciągającym złaknionych nowych miejsc podróżników. Stolica Gruzji, Tbilisi – miasto słońca, termalnych łaźni, zwanych „baniami”. Teren świętych Kościołów, Cerkwi,… czytaj więcej

Czekamy… !

16 lipca 2013

Klub_news01

Zapraszamy wszystkich miłośników podróży do dzielenia się zdjęciami, relacjami i wspomnieniami spisanymi w formie reportażowej lub pamiętnikowej. To propozycja wymiany doświadczeń i praktycznych informacji nie tylko z wyjazdów Matteo Travel, ale także indywidualnego podróżowania.     Wszystkie materiały prosimy wysyłać na:klubmatteo@gmail.com

newsletter

syberia

" Drugiego dnia podróży, do naszego wagonu wsiadła spora ekipa rosyjskich poborowych. Oprócz tego, że w mundurach i z wiktem i oprzyrządowaniem wojskowym, to niewiele się wyróżniali. Oczywiście..."

"Jedziemy, jedziemy (...) . Nikt się za specjalnie nie integruje, turystów nie ma w naszym wagonie w ogóle. Za to klimat robią rosyjskie hity ludowe lecące z nieściszanego głośnika. Wziąłem ze sobą swoją muzykę, ale w tym pociągu chyba jej nie posłucham..."

SONY DSC

"Idąc do kolejnych świątyń, przyłączyli się do nas tubylcy, oferując pomoc w oprowadzaniu. To bardzo powszechne...Jeden chłopiec jednak zrobił na mnie wrażenie. Nie wiem, ile mógł mieć lat, może 10-12, świetnie mówił po angielsku i francusku...."

zdjęcia45

System szkoły togijskiej różni się bardzo od systemu polskiego szkolnictwa. Jest on na pewno na dużo niższym poziomie, ale na tyle, na ile „potrafi”, tak sobie radzi. Najważniejsze w tym wszystkim jest to, by dzieci w Afryce miały dostęp do szkoły...

afryka2

Wyprawa do Afryki - czyli Muzungu wokół Jeziora Wiktorii - CZĘŚĆ II. Kolorowy kurz dalej wdzierał się przez brakujące szyby i malował wszystkich pasażerów, zwłaszcza tych siedzących z przodu. Zęby od tego zgrzytały, a ślina przybierała gęstość czekolady...