Wielka Transsyberyjska-Cześć II

Data dodania: 17 lutego 2015

syberia

WIELKA TRANSSYBERYJSKA CZĘŚĆ II                   DZIEŃ 15.  UŁANBATOR – ERLIAN – PEKIN                   Poczułem się jak w trumnie. Po raz pierwszy jechałem nogami do przodu Pomoc koleżanki Odny skończyła się tym, że dostaliśmy boczne miejsca… czytaj więcej

Wielka Transsyberyjska – Cześć I

Data dodania: 17 grudnia 2014

syberia

RELACJA ZACZERPNIĘTA Z SERWISU „PODRÓŻ ŻYCIA”                        Przede mną kolejna wyprawa życia. Tym razem w planie mam dojechanie pociągiem do Pacyfiku, przemierzając po drodze całą Syberię. Po co? Żeby mieć co wspominać na starość! Do przemierzenia mam ponad 18000 km, z czego 11000… czytaj więcej

INDIE – NEPAL

Data dodania: 27 października 2014

SONY DSC

NAMASTE LISTY Z INDII I NEPALU       03.07.2009 r.   Witaj! Trudno jest pisać na tej hinduskiej klawiaturze, bo polskie literki są tylko podolepiane… A u nas… Dzisiaj wypadliśmy z hotelu w Delhi i pojechaliśmy na dworzec – syf dodaje klimatu – szukać „PKS-u” do Riszikesz. Stałem w… czytaj więcej

Do szkoły ruszać pora…

Data dodania: 15 października 2014

zdjęcia45

Jeszcze nie tak dawno cieszyliśmy się letnim słońcem, które opalało nam ramiona  w różnych zakątkach świata i przy różnorakich pracach. Jeszcze nie tak dawno, nikt nie chciał myśleć o powrocie do szkoły, nikt nie myślał, że zima zbliża się dużymi albo jeszcze większymi krokami. A dziś… już miesiąc… czytaj więcej

Odkryta Afryka – część II

Data dodania: 10 czerwca 2014

afryka2

Wyprawa do Afryki czyli MUZUNGU WOKÓŁ JEZIORA WIKTORII CZĘŚĆ II       DO UGANDY               Ciężko było podnieść się z łóżka po czwartej rano, ale skoro bilety zakupione, to nie było wyjścia. Zjedliśmy parę kromek miejscowego chleba z przemyską nutellą i poszliśmy ciemnymi ulicami na przystanek autobusowy…. czytaj więcej

Odkryta Afryka – część I

Data dodania: 23 maja 2014

afryka1

Wyprawa do Afryki czyli MUZUNGU WOKÓŁ JEZIORA WIKTORII     Marzenia               Śniła się od zawsze i nie dawała spokoju w myślach. Opowieści i obrazki rozbudzające wyobraźnię podróżnika, to kuszenie nie do zniesienia. A przynajmniej dotąd, dokąd nie da się upustu pragnieniom pooglądania kolorów Afryki. Pytanie tylko, gdzie zacząć?… czytaj więcej

Kolumbia – Kraj rdzennych Indian

Data dodania: 27 marca 2014

kolumbia

KOLUMBIJSKA ODMIENNOŚĆ     Część I   Witam wszystkich!             Od pięciu dni podróżuję po Kolumbii. Jako, że Azja powoli zaczęła mi się nudzić, a zawsze z zapałem wspominałam mój pobyt w Peru i Boliwii, postanowiłam dla odmiany po raz kolejny w życiu zanurzyć… czytaj więcej

Kraj Tysiąca wzgórz – Rwanda

Data dodania: 8 marca 2014

rwanda

MAŁY KRAJ O WIELKICH ZBRODNIACH POWOJENNE WZGÓRZA I KOLORY ZIEMI RWANDY 24.01  – 02.02.2014                   W Polsce żegnała mnie zima. Nawet nieco dziwna bo bez większej ilości śniegu. Ledwie zabielone pola.   Od miesiąca nie świeciło mocniejsze słońce, aby dodać duchowej otuchy…. czytaj więcej

Statkiem na stopa-Madagaskar II

Data dodania: 22 lutego 2014

madagaskar2

Ostatnia część reportażowej podróży na czarny ląd. Lektura przenosząca na jedną z największych wysp Świata :   – Czerwony Madagaskar – Sierpień 2013 r. – Część II –     MOROMBE                           Kiedy rano wyszliśmy przed hotel w Morombe, zobaczyliśmy miasteczko rozciągnięte wzdłuż jednej ulicy… czytaj więcej

Czerwona Ziemia – Madagaskar

Data dodania: 12 lutego 2014

madagaskar1

Reportażowa podróż po największej wyspie Czarnego lądu –   Madagaskar – Sierpień 2013 r. –  część I.       PRZYJAZD             Księżyc prezentował się dostojnie, mimo, że był okrojony w swoich kształtach. Towarzyszył nam przez całą drogę na lotnisko do Warszawy. Był jakiś czerwony,… czytaj więcej

Przez Góry Atakora w Togo

Data dodania: 6 lutego 2014

togo

Specjalny List do Czytelników Klubu Podróżnika Matteo od misjonarki świeckiej z Togo            Atakora, to pasmo górskie rozciągające się poprzez centralny region Togo oraz wzdłuż jego wschodniej i zachodniej granicy aż do wschodniej Ghany i północnego Beninu. I właśnie dziś chciałabym… czytaj więcej

Kolorowe Filipiny

Data dodania: 27 stycznia 2014

filipiny

Część I   Witam! Pomysł na Filipiny powstał już wiele miesięcy temu, bilety samolotowe zostały zakupione w sierpniu i zaczęło się odliczanie. W październiku miało miejsce trzęsienie ziemi na Bohol, wyspie tuż koło tej, do której leciałyśmy, natomiast na dobę przed naszą podróżą w Filipiny uderzyła Yolanda. Dzień wylotu to… czytaj więcej

Czar Gruzji – Piotr Gogosz

Data dodania: 17 grudnia 2013

GruzjaPG

Relacja dzień po dniu z wyprawy do Gruzji zorganizowanej przez biuro Matteo Travel CZAR GRUZJI wyprawa w dniach 7 – 13 października 2013 r.   Grupa liczyła 12 osób plus pilot.   Dzień 1  Niedziela 7 października 2013   Przejazd na trasie Kutaisi – Tbilisi   Z lotniska im. Fryderyka… czytaj więcej

Prosto z Saude w Togo

Data dodania: 8 grudnia 2013

togo saude

Afryka moim sercem pisana…   Witam wszystkich serdecznie z Saoudé, kraju, gdzie marzenia się spełniają, czas stoi w miejscu, życie toczy się na ulicach lub przed domami a ludzie patrząc prosto w oczy sprawiają, ze chciałoby się tu zostać i zostać i zostać… Może zacznę od początku… W tamten sierpniowy… czytaj więcej

Wspomnienia z Gruzji

Data dodania: 22 sierpnia 2013

GruzjaMC

Gruzja wraz ze swoim niezwykłym urokiem oraz wielką, gościnnością płynącą od ludzi, zachęca obcokrajowców do częstych odwiedzin. W rzeczywistości i tak jest,  ten kaukaski kraj staje się bardziej turystycznym miejscem , przyciągającym złaknionych nowych miejsc podróżników. Stolica Gruzji, Tbilisi – miasto słońca, termalnych łaźni, zwanych „baniami”. Teren świętych Kościołów, Cerkwi,… czytaj więcej

newsletter

syberia

" Drugiego dnia podróży, do naszego wagonu wsiadła spora ekipa rosyjskich poborowych. Oprócz tego, że w mundurach i z wiktem i oprzyrządowaniem wojskowym, to niewiele się wyróżniali. Oczywiście..."

"Jedziemy, jedziemy (...) . Nikt się za specjalnie nie integruje, turystów nie ma w naszym wagonie w ogóle. Za to klimat robią rosyjskie hity ludowe lecące z nieściszanego głośnika. Wziąłem ze sobą swoją muzykę, ale w tym pociągu chyba jej nie posłucham..."

SONY DSC

"Idąc do kolejnych świątyń, przyłączyli się do nas tubylcy, oferując pomoc w oprowadzaniu. To bardzo powszechne...Jeden chłopiec jednak zrobił na mnie wrażenie. Nie wiem, ile mógł mieć lat, może 10-12, świetnie mówił po angielsku i francusku...."

zdjęcia45

System szkoły togijskiej różni się bardzo od systemu polskiego szkolnictwa. Jest on na pewno na dużo niższym poziomie, ale na tyle, na ile „potrafi”, tak sobie radzi. Najważniejsze w tym wszystkim jest to, by dzieci w Afryce miały dostęp do szkoły...

afryka2

Wyprawa do Afryki - czyli Muzungu wokół Jeziora Wiktorii - CZĘŚĆ II. Kolorowy kurz dalej wdzierał się przez brakujące szyby i malował wszystkich pasażerów, zwłaszcza tych siedzących z przodu. Zęby od tego zgrzytały, a ślina przybierała gęstość czekolady...